BlogIngatlanbefektetésUtazásSárkányfa - Ingatlan Tenerifén

A komplex szolgáltatásokat kínáló cégek tevékenységét általában nehéz egy szóval leírni. Teljes megértésük több időt igényel. Ez a plusz figyelem azonban búsásan megtérül, mert ha az ügyfelek megismerik a cég filozófiáját, akkor ki tudják aknázni maguknak a rendszerben rejlő összes előnyt. Ilyen típusú szolgáltatás a mi ingatlanmenedzseléssel összekötött turisztikai vállalkozásunk. Nem is lehet egy szóval jellemezni, ezért szeretném Neked inkább részletezésen körülírni, és kicsit mesélni az én hivatásomról is.

A természet egyik legszebb metaforája a fa. Gyönyörűen szimbolizálja az erős akarat (mag) láthatatlan, belső megerősödését (gyökerek), mely utat törve az ég felé (törzs), több, egymást segítő lehetőségben is kereszteződik (ágak), hogy végül mégis egységben értéket adjon (árnyékot nyújtó levelek és termés). Az emberi élet is hasonló: lassan rajzolódik csak ki célja, de végül minden értelmet nyer utólagosan visszanézve. Az, ami mélyen bennünk él, szárba szökik és termést hoz.

Az én turisztikai vállalkozásom 15 évvel ezelőttre nyúlik vissza, amikor megszületett a kisfiam. Akkor még Magyarországon éltünk, és online szállásfoglalással foglalkoztam kizárólag Tenerifére specializálódva. Létrehoztam egy honlapot, (az eredeti változat beleolvadt a mostaniba), melyen keresztül hatékonyan tudtam tartani a kapcsolatot az utasaimmal.  Abban az időben még nem létezett sem a facebook, sem az instagram – és persze sehol sem volt még  a covid.😊. Akkor még nem volt annyira megszokott ez az online munka, mint ma. Előtte öt éven keresztül egy bioépítészeti magazint szerkesztettem, ami egy teljesen más munkatempót diktált, ehhez képest nekem felüdülés volt babázás mellett mások üdülését megszervezni😊

Az utazási kedv szerencsére nagyon nagy volt, sőt hamarosan a törzsutas körből felmerült az igény a repülőjegy-foglalásokra is, akkor ugyanis még nem járt kedvenc légitársaságunk a szigetre😊. Ezért újra beültem az iskolapadba (pedig már nem terveztem), és kibővítettem eredeti idegenforgalmi közgazdász diplomámat egy repülőjegy értékesítő tanfolyammal is. Ennek a szakképesítésnek köszönhetően több szálloda is elkezdett alkalmazni távmunkában, és nagyon sok értékes, még ma is meglévő emberi kapcsolat született ebből az időből.

2014-ben, amikor kiköltöztünk a szigetre, már nem egyedül dolgoztam. Egy hivatalos idegenvezető kollegámmal társulva egyedi igényekre specializálódva szerveztünk szigettúrákat, fakultatív programokat: olyan helyekre jutottak el utasaink, ahova a nagy turistabuszokkal kevésbé lett volna lehetőségük. A covid beköszöntéig töretlen volt az érdeklődés, sőt néhány törzsutasunk olyannyira beleszeretett a szigetbe, hogy vásárolt saját részre ingatlant. Belőlük lettek az első ingatlanbefektetőim, mivel megkértek arra, hogy adjam ki bérbe a lakásukat azokban a hónapokban, amikor ők nincsenek itt. Így gazdagodott ingatlanhasznosítással a szolgáltatási körünk.

Az ingatlanbefektetés számomra örök szerelem. Szoktam mondani, hogy lakások még soha nem hagytak cserben😊. Amíg Magyarországon éltem, a magazinszerkesztő munkám mellett foglalkoztam rövid távú ingatlanbefektetésekkel is (vétel, fejlesztés, eladás), illetve családi körben volt több lakásunk is bérbe adva. Tenerifére költözve az első lépés az  ingatlanbefektetések irányába a saját otthonunk megszerzése volt, de ahogy „ráéreztem” az itteni piac sajátosságára, nekem is sikerült bérbeadási célra lakást vásárolnom.  Ahogy egyre jobban kiismertem magam a helyi specialitásokban, úgy tudtam összekötni a turisztikai vállalkozásunkat az ingatlanbefektetéseinkkel, azaz egyre több turistának tudtunk szállást biztosítani az általunk kezelt lakásokban. Végső lökést a covid adta meg, amikor egyrészt megváltozott a turisták összetétele és bérlési szokásaik, másrészt megnőtt a vásárlási igény, és még többen kezdtek el kiköltözni a szigetre. Ekkor kapcsoltuk össze az eddigi szektorainkat és ötvöztük a hagyományost a befektetési turizmussal.

Ma már több tucat ingatlant kezelünk csapatommal hosszú és rövid távra is. Befektetőink döntése, hogy mennyi időre adják ki az ingatlanjaikat, de az elhelyezkedés is meghatározza a kiadhatóság típusát. Természetes árukapcsolásként két éve elkezdtünk ingatlanközvetítéssel is foglalkozni egyéni megbízással, hiszen mi üzemeltetők tudunk igazán jó ingatlant ajánlani. Csak olyan ingatlant javasolunk megvételre, ami jó befektetés Neked (nem az ingatlanközvető irodának😊).

Mivel az ingatlan vásárláshoz, illetve a kiköltözéshez elengedhetetlen néhány fontos adminisztratív ügyintézés, ezért ezt a szolgáltatást is hozzágyúrtuk a meglévőköz. Ez a saját, jól bevált rendszerünk hatékonyan segít Neked jövőbeli tenerifei terveidhez. Hogy teljesen átlátható legyen számodra, miben is tudunk Veled együttműködni, logikai lépésenként haladva pontokba szedem, és kedvedre választhatsz belőlük.

1. Első lépésként ajánlom az online személyes konzultációt, ahol nagyon sok kérdést le tudunk tisztázni, és kiderül, hogy valóban Tenerife lesz-e a legmegfelelőbb célpont a számodra. Ha ezek után úgy döntesz, hogy szeretnél lakást venni, akkor kötünk egy egyéni ingatlankeresési megbízást és elkezdjük a közös munkát (mi küldjük a fotókat, videókat, Te pedig lájkolsz😊.
  2. Találkozunk személyesen a szigeten. Ha nem vagyunk éppen teltházasok (jó a menedzsmentünk😊) akkor mindenképpen valamelyik általunk kezelt apartmanba foglalunk szállást, hogy megtapasztald, hogyan fogunk törődni majd a leendő vendégeiddel.
  3. Megmutatjuk neked a szigetet két nézőpontból is: úgy ahogy mi látjuk itt élőként és ingatlanbefektetői szemmel is. Megkóstolhatod a sziget legfinomabb ételeit, megmutatjuk neked a befektetésre leginkább alkalmas városrészeket és gyönyörködünk a legszebb naplementében. Garantáltan jól fogod érezni magad😊!
  4. Kellemest a hasznossal: mire kiutazol be van egyeztetve az időpont a nélkülözhetetlen adminisztrációs folyamatokhoz (rendőrség, bank, online ügyfélkapu). Mivel ezekre az időpontokra legalább három héttel korábban kell jelentkezni, ezért időben el kell kezdenünk a tervezést. Kapkodni mi sem szeretünk, itt a szigeten meg pláne senki sem😊.
  5. Ingatlanvizit következik. Mivel kevés a jó ingatlan, és sok a vevőjelölt, ezért aki komolyan gondolja a vásárlást, gyorsan fog tudni dönteni.
  6. Vételi szándék esetén adhatsz ügyvédi meghatalmazást, vagy örömmel visszavárunk személyesen az adásvétel
  7. Az ingatlan regisztrációs folyamatának befejezése, a közművek átírása és az üzemeltetéshez szükséges engedélyek megsszerzése következik. Amennyiben szükséges (és általában valamilyen szinten igen) fel kell készíteni a lakást a kiadásra. Ez lehet teljes felújítás, de lehet egy egyszerűbb lakberendezés
  8. Ha szimpatikus volt az eddigi közös munkánk, és nem magad szeretnéd bérbe adni a lakásodat, akkor kötünk egy személyre szabott üzemeltetési szerződést. Néhány befektető maga is szeret aktívan részt venni az üzemeltetésben, van olyan, aki viszont csak nyaralni jön vissza. Az ingatlanodra úgy fogunk vigyázni, mint a sajátunkra. Jó pár hosszú évekre visszanyúló barátság született már ezekből a közös munkákból. Egy kis mikrosziget vagyunk a szigeten belül…

Remélem, sikerül átadnom a vállalkozásunk komplexitását, a hitvallásunkat. Láthattad, hogyan lett az első magból egy termékeny fa lett az évek alatt: szállásfoglalás, repülőjegy ügyintézés, kirándulások, ingatlanközvetítés, ingatlan üzemeltetés, kivitelezés és vállalkozási tanácsadás. És még nem álltunk meg itt. Vannak további terveink- ez a kis sziget jó táptalajt nyújt a kreatív ötletekhez.  Ennek a fának az emberi kapcsolatokon keresztül érett meg a leértékesebb gyümölcse. Az ilyen barátságok nélkül már el sem tudnám képzelni az életemet…